Luetut kirjat:
Grimmin veljekset: Bremenin soittoniekat (D)
Voltaire: Candide (FR)
Jussi Valtonen: He eivät tiedä mitä tekevät (FI)
Hayao Kawai & Haruki Murakami: Haruki Murakami goes to meet Hayao Kawai (JP)
Haruki Murakami: Hear the wind sing (JP)
H.C. Andersen: The Shadow (DK)
Keigo Higashino: Journey under the midnight sun (JP)
Niko Kazantzakis: Kerro minulle Zorbas (GR)
Goscinny & Uderzo: Asterix olympialaisissa (FR)
Goscinny & Uderzo: Jumaltenrannan nousu ja tuho (FR)
Goscinny & Uderzo: Asterix ja riidankylväjä (FR)
Juha Tanttu (toim.): Pieniä sanoja sinulle, joka pidät hyvästä ruoasta (FI)
Abbas Kiarostami: Matkalla tuulen kanssa (IR)
Emilia Kukkala & Pontus Purokuru: Luokkavallan vahtikoirat – miten suomalaiset toimittajat auttavat eliittiä pysymään eliittinä (FI)
Pekka Mykkänen: Amerikka – hiekkaan valuneita unelmia (FI)
Kari Hotakainen: Finnhits (FI)
Haruki Murakami: After the quake (JP)
F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby (US)
Jaan Kaplinski: Titanic (EE)
Goscinny & Uderzo: Le tour de Gaule (FR)
Marjane Satrapi: The Complete Persepolis (IR)
Joel Haahtela: kolme novellia (FI)
Shūsaku Endō: The Sea and Poison (JP)
Mika Waltari: Leikkaus (FI)
Arto Kivimäki & Sampo Vesterinen (käänt. & toim.): Otollinen tilaisuus – antiikin faabeleita (GR)
Haruki Murakami: 1Q84 (JP)
Yhä kesken:
Ernest Hemingway: Kuolema iltapäivällä (US)
Edgar Lee Masters: Spoon River antologia (US)
Victor Hugo: Kurjat, osa I (FR)
Kokonaan kesken jääneet:
Bo Carpelan: Alkutuuli (FI)
Annie Proulx: Näin on hyvä (US)
Yhteensä luin 23 kirjaa + kolme yksittäistä novellia. Maantieteellisesti ne jakautuivat seuraavasti: Suomi 6, Ranska 5, Japani 5, Iran 2, Kreikka 2, Viro 1, Tanska 1, Saksa 1, Yhdysvallat 1. Kesken jäi 5 kirjaa, joista yhtä (Proulx) en aio loppuun lukeakaan, en pitänyt siitä lainkaan, muita jatkan paremmalla ajalla tai toisessa elämäntilanteessa.